Wine & Soda - Tuore identiteetti uudelle yritykselle Ainutlaatuiset juomat
for leading brands
Wine & Soda on ainutlaatuinen juomabrändi, joka tarjoaa viinin ja limonadin yhdistelmää, ja se on saatavilla Systembolaget-myymälöissä ympäri maata.
Innovatiivisen konseptinsa ansiosta tuotemerkki halusi vahvistaa läsnäoloaan markkinoilla ja houkutella laajempaa yleisöä ottamalla käyttöön rohkean ja tuoreen visuaalisen ilmeen pakkauksissaan.
Kokemukseni HDL:stä
”Minulla on vain hyviä kokemuksia Helsingborg Design Labin kanssa työskentelystä. Aloitimme suhteemme siitä, että Mattias soitti meille ja ymmärsi välittömästi visiomme siitä, miten halusimme rakentaa brändimme. Siitä lähtien voin rehellisesti sanoa, että se on toiminut kuin kello, lyhyet läpimenoajat, henkilökohtaiset keskustelut ja kumppani, jonka kanssa haluamme kasvaa pitkällä aikavälillä, koska näemme, että he pystyvät tuottamaan yli odotusten. Kerta toisensa jälkeen.”
-Hampus Borka
Wine and Soda CO. HBG AB”
Ensimmäinen yhteydenotto Haasteesta
- ratkaisuun
Wine & Soda lähestyi meitä tarpeesta uudistaa pakkaussuunnitteluaan, jotta se kuvastaisi paremmin eri makuja ja erottuisi paremmin kaupan hyllyillä.
Haasteena oli luoda moderni, elinvoimainen ja yhtenäinen ulkoasu, joka ei ainoastaan kuvasta kunkin maun olemusta vaan myös säilyttää brändin yleisen identiteetin.
Jokaisen maun piti olla helposti tunnistettavissa ja sopia samalla brändin kokonaisprofiiliin.
Creating exception e-commerc experience
for leading brands
Suunnittelutiimimme teki tiivistä yhteistyötä Wine & Sodan kanssa kehittääkseen sarjan eri makuja kuvaavia grafiikoita, joista jokainen on ainutlaatuinen mutta johdonmukainen koko tuotemerkin valikoimassa.
Prosessiin kuului huolellinen väriteorian, markkinatrendien ja kilpailija-analyysin tutkiminen, jotta voitiin varmistaa, että uusi pakkaus vetoaa Wine & Sodan kohderyhmään.
Uusi muotoilu otettiin käyttöön erissä, joissa tuotettiin yli 250 000 tölkkiä makua kohti, joihin painettiin mittatilaustyönä valmistamamme grafiikka. Nämä muodot suunniteltiin niin, että ne ovat sekä silmäänpistäviä että edustavat Wine & Sodan tarjoamia raikkaita ja elinvoimaisia makuprofiileja.
Tulos experience
for leading brands
Uudelleen suunniteltu pakkaus oli nopea menestys ja lisäsi Wine & Sodan brändin näkyvyyttä kaupoissa, mikä auttoi tuotetta erottumaan kilpailijoista.
Vilkas, makukohtainen muotoilu vetosi kuluttajiin ja auttoi lisäämään tuotemerkin tunnettuutta ja myyntiä.
Yli 250 000 tölkin tuotanto makua kohti vahvisti uuden pakkauksen menestystä ja antoi tuotemerkille päivitetyn imagon, joka sopii sen innovatiiviseen tuotevalikoimaan.
Wine & Soda voi nyt ylpeillä pakkaussuunnittelulla, joka ei ole ainoastaan visuaalisesti houkutteleva vaan myös vahvistaa sen brändi-identiteettiä, minkä ansiosta se voi vahvistaa läsnäoloaan erittäin kilpailluilla juomamarkkinoilla.