Monet tavarantoimittajat rikastuttavat verkkosivujaan vakuuttavilla viesteillä, jotka ulottuvat tuote- tai palvelukyvykkyyksien ulkopuolelle. Sen sijaan näiden verkkosivustojen on sitoutettava ostajat ja tarjottava heille ostopäätöstä helpottavia tietoja ja työkaluja.
Toimitusjohtajien on asetettava etusijalle verkkosivujensa jatkuva arviointi, jotta he voivat tunnistaa optimointimahdollisuuksia. Ehdotamme, että toimitusjohtajien tulisi keskittyä seuraaviin osa-alueisiin:
Liian usein valintaprosessi vaatii enemmän liiketoimintatietoa – mahdollisuus yhteistyöhön tuo mukanaan pitkiä vaatimusten tarkistuslistoja ja yksisuuntaisia ohjeita, jotka jättävät oikealle kumppanille vain vähän mahdollisuuksia loistaa. Viestinnän puutteen vuoksi toimisto valitaan lopulta silti nopeasti. Yritys huomaa sitten, kun toimisto aloittaa työnsä, että valittu kumppani ei olekaan oikea. Silloin pitkä, resursseja vaativa hakuprosessi alkaa alusta, ja nyt siihen liittyy myös monimutkainen prosessi juuri aloitetun yhteistyön lopettamiseksi.